H.K.H. Prinsesse Marie med til at fejre Filadelfias jubilæum

Epilepsihospitalet fejrede sit 125 års jubilæum med besøg af bl.a. Epilepsiforeningens protektor, H.K.H Prinsesse Marie

Der var kongeligt besøg, da Danmarks eneste epilepsihospital, Filadelfia, mandag fejrede sit 125 års jubilæum.

Prinsesse Marie er protektor for Epilepsiforeningen og var derfor inviteret med til fejringen, hvor hun blev modtaget af Epilepsiforeningens formand, Lone Nørager Kristensen, og hospitalets ledelse.

I sin tale til fejringens 100 gæster sagde Prinsessen bl.a.: ”Mit arbejde med epilepsi, har givet mig indsigt i, hvor vigtigt det er at drive forskningen fremad, så kvaliteten hele tiden forbedres. Den ambition møder jeg her på Filadelfia. Jeg står sammen med patienterne og gør, hvad jeg kan for at sætte fokus på epilepsi, sagde prinsessen i sin tale til de ansatte og patienterne på hospitalet”

Kilde og foto

TV2 Øst. Foto: Tina Leegaard Dyrving