Camilla er Epilepsiforeningens nye sygeplejerske: ”Jeg glæder mig”

På billedet kan du se Epilepsiforeningens socialrådgiver Helle Obel (t.h.) ved siden af sin nye kollega i rådgivningen: Sygeplejerske Camilla Skødt Jørgensen (t.v.)

Næste gang du ringer eller mailer til Epilepsiforeningens sygeplejerske for at få svar på spørgsmål eller råd om epilepsi, så vil det være Camilla, du møder.

Camilla Skødt Jørgensen er sygeplejerske og startede den 2. maj som Epilepsiforeningens nye sundhedsfaglige rådgiver, der bl.a. skal rådgive foreningens medlemmer om epilepsi.

Den nye rådgiver kommer med en solid faglig baggrund. Hun har i 13 år arbejdet med børn og unge med epilepsi på Børne- Ungeafdelingen på Kolding Sygehus, og har derudover også i en del år været en del af Epilepsiforeningens korps af informatører, som tager ud og fortæller om epilepsi på f.eks. skoler.

”Da jeg var på Børne- og Ungeafdelingen i Kolding, var jeg med i afdelingens neuroteam og passede de børn, der var indlagt med epilepsi. Men jeg arbejdede derudover også med børn med mange forskellige diagnoser indenfor neuro-området. Jeg glæder mig til at kunne få lov til at fokusere kun på epilepsien”, siger Camilla, der glæder sig til at komme i gang:

”Jeg glæder mig til at snakke med foreningens medlemmer og forhåbentlig hjælpe dem med nogle af de mange spørgsmål og bekymringer, der ofte følger med en epilepsidiagnose.”

Privat bor hun i Kolding sammen med Anders, og børnene Oscar på 7 år og Clara på 5år: ”Jeg bruger meget tid med mine børn og deres legekammerater og vores venner. Jeg holder også meget af at bage både brød og kager – og at løbe på løbebåndet derhjemme”.

Når hun ikke svarer på henvendelser fra medlemmer, skal Camilla også komme med sundhedsfaglige input til foreningens vidt forgrenede arbejde.

Nye telefontider for rådgivning

Hendes kollega i Epilepsiforeningens rådgivning, socialrådgiver Helle Obel, glæder sig til ikke længere at sidde alene ved rådgivningstelefonen, og foreningen har samtidig valgt at udvide telefonrådgivningstiden, så man fremadrettet kan træffe foreningens rådgivere i tidsrummet:

Tirsdag 9 – 14
Torsdag 9 – 12 og 13 – 16
Fredag 10 – 12

Epilepsiforeningen. Læs om foreningens rådgivningstilbud her