06.06.2013

Handicppolitisk weekendkursus

Dansk Epilepsiforening er med og viser epilepsiflaget, når den store fagfestival for handicaporganisationer fylder Messe Center Fredericia i dagene 5.-7. september.
I tilknytning til festivalen inviterer Danske Handicaporganisationer (DH) alle sine frivillige til at deltage i "Sommerskole 2013".  Det er et nyt gratis uddannelsestilbud til alle aktive DH’ere, som ønsker mere viden og inspiration til det politiske DH-arbejde. Dette vil foregå 6. og 7. september. Der er tilmeldingsfrist 1. juli.

Sommerskolen byder på en bred vifte af inspirerende uddannelsesmoduler. Du får også en oplagt mulighed for at udveksle erfaringer med andre aktive DH’ere fra hele landet. Du sammensætter selv dagens program, som du har lyst til. Du kan frit vælge, om du vil deltage i ét eller flere moduler, og om du vil deltage i én eller begge dage.
Man kan fx deltage i workshop om:

• Retssikkerhed: Rigtig afgørelse – første gang!
  • Få din kommunalpolitiker i tale!
  • Konvention – konkret og lokalt
  • Netværks Zone: LBR/RBR-repræsentanter

Læs mere om program for Sommerskole – og tilmeld dig her

Det er gratis at deltage, DH dækker også udgifter til transport, mens eventuel overnatning er for egen regning.

Du kan læse mere om Carefestivalen på festivalens hjemmeside

(Kilde: DH og Care)