11.11.2021

Her er Epilepsihospitalets ny formand

Leif Vestergaard Pedersen overtager plads efter Kjeld Møller Pedersen

Leif Vestergaard Pedersen er ny formand for Filadelfias bestyrelse. Han har været medlem af bestyrelsen siden april 2020 og er tidligere direktør i Kræftens Bekæmpelse i perioden fra 2010-2018. Han er også nuværende medlem af Medicinrådet og Det Etiske Råd, fortæller Sundhedspolitisk Tidsskrift.

Leif Vestergaard Pedersen afløser Kjeld Møller Pedersen, som har været medlem af Filadelfias bestyrelse i næsten 20 år og været formand de seneste 14. En tid hvor der er sket gode fremskridt for epilepsipatienterne. Ikke mindst i forhold til øget forskning og de seneste regeringsbevillingerne, der f.eks. forbedrer overgangen fra barn til voksenafdelingerne.

Leif Vestergaard Pedersen har hidtil været næstformand i Filadelfias bestyrelse, den post overgår nu til den tidligere regionsformand i Region Sjælland, Jens Stenbæk, som har været medlem af bestyrelsen siden september 2020.

Sundhedspolitisk Tidsskrift