01.12.2011

Her er Filadelfias ny direktør

Den 1. december 2011 tiltræder Jens-Otto Skovgaard Jeppesen som administrerende direktør på Filadelfia. Jens-Otto Skovgaard Jeppesen afløser Flemming Christensen, der stopper som direktør ved udgangen af 2011.
Dansk Epilepsiforening hilser Jens-Otto velkommen i forventning til, at det altid gode samarbejde mellem hospitalet og foreningen vil fortsætte under hans ledelse.
Jens-Otto Skovgaard Jeppesen er 55 år og kandidat i økonomi fra Odense Universitet. Han kommer fra en stilling som vicedirektør inden for Velfærdsinnovation i Region Syddanmark, som han har varetaget siden 2009. Han har et omfattende kendskab til det danske sygehusvæsen, et kendskab han især har opbygget gennem de 15 år (1994-2009), hvor han var administrerende direktør på Odense Universitetshospital (OUH).
Da han fyldte 50 år blev han på OUHs hjemmeside beskrevet som "vidende og velformuleret, blid – men ikke blød." Man kunne også læse, at "omgivelserne betegner ham som et loyalt og ordholdende menneske. Men direktøren kan også være vedholdende indtil det stædige."
I samme anledning bragte Fyens.dk et fødselsdagsportræt af Jens-Otto Skovgaard Jeppesen, hvor han blev beskrevet som ”altid nobel og veltrimmet.” Og han blev rost for sine evner til at analysere komplekse problemer, skabe overblik i tilsyneladende kaotiske situationer og vedholdende at arbejde med strategisk ledelse.
”Vi glæder os til sammen at tage fat på de udfordringer, som Filadelfia står overfor,” udtaler bestyrelsesformand for Filadelfia, Kjeld Møller Pedersen, i en pressemeddelelse i forbindelse med ansættelsen.
I pressemeddelelsen siger Kjeld Møller Pedersen også: ”I bestyrelsen har vi lagt vægt på den brede, solide og relevante baggrund, som Jens-Otto Skovgaard Jeppesen har fra sygehus- og forvaltningsverdenen. En viden og erfaring der gør ham velegnet som Filadelfias nye administrerende direktør.”
Frem til nytår overlapper Flemming Christensen og Jens-Otto Skovgaard Jeppesen hinanden. Jens-Otto Skovgaard Jeppesen er i første omgang ansat på en 1-årig kontrakt.
(Kilde: Pressemeddelelse fra Filadelfia og Fyens.dk)