19.10.2014

Informationsmøder om epilepsi

Kom til efterårets informationsmøder om epilepsi hos børn i alderen 0-16 år og bliv klogere på børn med epilepsi, og hvordan de får den bedst mulige hverdag.
Læs mere om møderne der afholdes: Aarhus den 27. oktober Odense den 30. oktober Aalborg den 3. november København den 6. november. Dansk Epilepsiforening er glade for, at vi igen har fået fat på to af landets førende kapaciteter, nemlig ledende overlæge på Epilepsihospitalet Kern Olofsson samt Jesper Thor Olesen, afdelingsleder, Filadelfia Skole- og Specialrådgivningscenter (VISO), til at guide os rundt i epilepsiens kringelkroge for denne aldersgruppe.
De vil holde oplæg om, hvordan man tackler de mange, forskellige og særlige hensyn, der kan være vedrørende børn med epilepsi. Eksempelvis i forhold til udredning, behandling, medicinering; herunder administration af akutmedicin og rammer for dette, kognitive problemer, indlæringsvanskeligheder og udredningen af disse. Efter hvert indlæg vil der være mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.
Møderne er sponseret af medicinalvarefirmaet ViroPharma. Læs om børn med epilepsi (Kilde: Dansk Epilepsiforening)