17.01.2011

Jagten er gået ind

Jagten er gået ind på de handicappede – de skal spares væk og selv til at betale for deres hjælpemidler – eller have en pille så de er så rolig, at de måske slet ikke har brug for deres hjælpemidler. Ikke engang en ordentlig sagsbehandling kan de være sikker på at få. Ankestyrelsen har lavet en lang række praksisundersøgelser på forskellige sociale område;

• merudgifter til håndsrækning
  • personlig tillæg til folkepensionister
  • om bortfald af udbetalingg af sygedagpenge

og en lang rækker andre undersøgelser. Fælles for disse undersøgelser er, at der er en meget stor fejl i sagsbehandlingen af disse sager – faktisk over 50%. Det er bare ikke godt nok. Så kære kommuner, når i nu skal til at spare på andre ting til de handicappede, mon så ikke der kan blive råd og tid til en ordentlig sagsbehandling – det er vil det mindst man kan forlænge.

Af Lone Nørager Kristensen, Landsformand Dansk Epilepsiforening