13.02.2013

Lynhenvendelse til Sundhedsstyrelsen

Dansk Epilepsiforening stiller nu en række spørgsmål til Sundhedsstyrelsen vedrørende deres beslutning om stop for salg af Topimax i den originale formulering.

Ifølge producenterne af Topimax, Jansen-Cilag, skyldes stop for salg, at myndighederne kræver, indlægssedlen skal opdateres. Udfordringen er aktuelt at alle medicinæsker ude på hylderne og på lager skal pakkes om med de nye indlægssedler.

Dansk Epilepsiforening beder myndighederne belyse deres syn på baggrunden for den nuværende situation. Foreningen er i særlig grad interesseret i at få belyst, om der er taget de fornødne hensyn til de mennesker, som er afhængige af at bruge Topimax i original formulering.

Dansk Epilepsiforening undrer sig endvidere over, hvorfor myndighederne ikke mere aktivt har informeret foreningen om denne sag, og tilbyder derfor  fremadrettet gerne at ville hjælpe  myndighederne med informationsopgaven i lignende situationer.
 Du kan læse hele henvendelsen her