14.02.2013

Nyt navn i Irland

Den irske epilepsiorganisation skiftede navn, på Den Europæiske Epilepsidag, fra "Brainwave The Irish Epilepsy Association" til "Epilepsy Ireland".

Foreningen vil gerne væk fra et navn, der skjuler det, de repræsenterer. Navnet Epilepsy Ireland er kort og kontant og sætter begrebet epilepsi i fokus på en bedre måde, mener foreningen.

En Irsk undersøgelse viste for nylig, at kun 15 % af de adspurgte kunne se en sammenhæng mellem brainwave (hjernebølger) og epilepsi. Den forvirring vil foreningen gerne gøre mindre ved at fokusere på epilepsi i deres navn.
Det nye navn ændrer ikke noget på foreningen formål, der stadig er "at skabe et samfund, hvor ingen personers tilværelse begrænses, fordi de har epilepsi."

(Kilde: Epilepsy Ireland)