07.12.2014

Medlemmer sættes i centrum

Dansk Epilepsiforening vælger nu at sætte sine medlemmer endnu mere i centrum. Derfor vil men fremover opleve, at man ikke bliver stillet om til vores socialrådgiver og sygeplejerske, hvis man ikke er medlem eller pårørende til et medlem af Dansk Epilepsiforening. Ligesom man bliver bedt om at opgive sit medlemsnummer, hvis man mailer spørgsmål til foreningens rådgivere. Fagpersoner vil fortsat kunne kontakte rådgiverne.

Det er blevet nødvendigt forklarer Dansk Epilepsiforenings direktør Per Olesen: ”Det er desværre et helt nødvendigt tiltag. Vi er nødt til at skærpe vores fokus på at hjælpe foreningens egne medlemmer, da vi kan se at vores medlemmer har et markant og stigende behov for professionel rådgivning af både socialrådgiver og sygeplejerske.

Vi kan derfor ikke længere håndtere den massive stigning vi samtidig har set i antallet af henvendelser fra personer, der ikke er medlem, men som alligevel ønsker at trække på vores rådgivere. Vi vil meget gerne hjælpe dem også – men det kræver fremover et medlemskab.

Vi har aktuelt medlemsfremgang i foreningen, og jeg er sikker på at mange både medlemmer og ikke-medlemmer har forståelse for, at vi gerne vil have sat endnu mere skub i den positive udvikling.
Der er brug for en stærk patientforening på området – og den eneste vej frem er gennem flere medlemmer,” siger direktøren.

Man kan melde sig ind via butikken, hvor der i øvrigt aktuelt er medlemsrabat på medlemsskaber. Har man brug for hjælp i processen, hjælper personalet på landskontoret gerne med dette. Bliv medlem her
(Kilde: Dansk Epilepsiforening)