17.03.2011

Nettet kæmper for Epilepsihospiatalet

Dansk Epilepsiforenings nyhed om, at Filadelfia er lukningstruet har skabt stor aktivitet på nettet. Der er masser af kommentarer, en underskriftindsamling og andre initiativer.

Da foreningens webredaktør, Per Vad, gjorde situationen på Facebook op kl. 10 i formiddags var der 141 personer, der havde delt nyheden fra epilepsiforeningens hjemmeside med venner på Facebook.

Dansk Epilepsiforenings opslag på sin Facebookside havde fået 32 opbakninger og tyve kommentarer fra Christians ”Det må ikke ske!” til Lillian, der bl.a. skriver: "Det er rystende læsning, har værre der flere gange med min søn.. Det der er også er godt ved Filidelfia er at de ikke kun hjælper med at få styr på epilepsien, men tager hele patientens forhold og hjælper der hvor andre sygehus ikke gider og bare siger det kan vi ikke hjælpe med."

På onlineunderskrift.dk er der oprettet en underskriftindsamling, som Dansk Epilepsiforening opfordrer alle til at støtte.  Man kan skrive under her. Der er også opslag, hvor flere opfordrer venner og andre til at kontakte fx sundhedspolitikere.

Samtidig med at vreden og initiativerne spreder sig på nettet er Dansk Epilepsiforening fortsat i gang med at arbejde for sagen; både over for pressen og politikerne.

(Kilde: Dansk Epilepsiforening – link til underskriftindsamling)