Norske online-kurser til børn og voksne

Hos Norges svar på Epilepsihospitalet kan man tage e-læringskurser om for eksempel epilepsi og hukommelse og epilepsisnak for børn

Det norske specialsygehus om epilepsi har lagt nye E-lærings kurser på nettet om hukommelse samt samtalen om epilepsi med børnene ”Spesialsykehuset for Epilepsi (SSE)” i Norge, som er en del af Oslo Universitetssygehus, har udarbejdet nyt undervisningsmateriale i rækken af E-læringskurser:

• Epi-Snakk om epilepsi for børn
  • Epilepsi og hukommelse

SSE bruger E -læringskurser systematisk i deres indsatser og tilbud til patienter og pårørende på hospitalet. Der er foreløbigt udarbejdet 9 forskellige E-læringskurser, og det er tanken at flere skal komme til.

Øvrige temaer er bl.a. epilepsi og mestring, epilepsimedicin, anfald og tryghed, fysisk aktivitet og sociale ydelser.

E-læringskursene er interaktive med lyd og video, tidsforbrug for hvert E-læringskursus er fra 30 til 60 minutter. Brugerorganisationer og patienter har deltaget i udviklingen af kurserne. Kurserne kan gennemføres når som helst via mobiltelefon eller PC.

Under indlæggelse på SSE kan kurserne suppleres med gruppesamtaler og diskussioner om temaer fra e-læringen. Kurserne kan eksempelvis også være et samtaleværktøj, når patienter har én-til-én samtale med sygeplejersken. Undervisningen kan tilpasses den enkelte. E -læringskursene er gratis og åbne for alle. Du kan finde dem på universitetssygehusets hjemmeside, oslo-universitetssykehus.no eller via Epilepsiforeningens hjemmeside.

E-læringskurs om epilepsi”, Spesialsykehuset for Epilepsi

.