21.11.2019

Ny udgivelse giver ordet til dem, der ved hvordan epilepsi er

Epilepsiforeningens nyeste udgivelse, der kan bruges som startpakke, er fyldt med citater fra mennesker med epilepsi og deres pårørende

”Fordi man har epilepsi, er man jo ikke mindre mand eller kvinde. Tværtimod.”
Jesper Skibby

”Jeg er et godt eksempel på, at epilepsi er mange forskellige ting med mange forskellige forløb. Det er vigtigt at få fortalt”
Villy Søvndal

”Epilepsi er en skræmmende ting. Man kan gå midt i et center og have det hyggeligt det ene øjeblik, og det andet falder ens mor om. Ud af det blå.”
Freya Møller

Det er tre, af de mange citater fra mennesker med epilepsi tæt inde på livet, som man finder i Epilepsiforeningens nyeste udgivelse, hvor man også kan læse gode råd til mennesker med epilepsi og pårørende. Ligesom man kan læse om Epilepsiforeningens medlemstilbud og arbejde.

Udgivelsen ligner måske en pjece, men den er ment som en startpakke man som nyt medlem af foreningen får tilsendt sammen med et velkomstbrev og nogle relevante målrettede pjecer. Tanken er at give de nye medlemmer et godt afsæt til det videre liv med epilepsi – og forhåbentligt sidenhen uden epilepsi.

Citaterne og billederne i udgivelsen kommer fra mennesker, som foreningen har interviewet eller bragt historier med i det seneste års tid. Og Epilepsiforeningen vil gerne sende en stor tak til alle de, der har givet os lov til at bruge deres meget sigende ord og billeder.

Du kan bladre mappen igennen her og hente den som pdf her

Epilepsiforeningen