05.02.2014

Odense ændrer praksis

I mandags (den 4. februar) bragte TV 2 Fyn indslag om de besværligheder administration af handicaphjælpers løn har medført for forældre i Odense Kommune. Indslaget skabte en del debat og kritik af kommunen.
I går (den 5. februar) kunne TV2 Fyn så bringe et nyt indslag, hvoraf det fremgik, at Odense Kommunen nu ændrer deres regler på området, så forældre kan vælge, om de selv vil administrere ordningen eller overlade handicaphjælperens lønudbetaling til kommunen. Rådmand Susanne Crawley Larsen udtaler, at det er kommunens opgave at gøre det lettere at være forældre til et barn med handicap. Læs om mulighederne og reglerne for handicaphjælper  (Kilde: TV2 Fyn)