23.10.2012

Opgave om børn i ambulance

To elever, der studerer til ambulanceredder, skriver midtvejseksamen om børn i ambulancen. I den forbindelse søger de forældre, der har haft oplevelser med at få deres børn kørt med ambulance. Har man det, håber de to studerende, at man vil bidrage til deres studie ved at udfylde det spørgeskema, man finder her.

Rikke Stenspil, der er den ene af de to opgaveskribenter forklarer, at opgaven skal ses som en ønske om at forbedre ambulanceservicen. "Vi håber, at vi som ambulancepersonale får en bedre indsigt i forældrenes tanker og følelser, når vi kører med deres barn."

"Vi har valgt at skrive om børn, fordi vi heldigvis ikke køre med dem så tit. Børn har et andet reaktionsmønster end voksne som vi skal være obs på. Man skal ofte være mere på, når man kører med børn," fortæller Rikke Stenspil.

(Kilde: Dansk Epilepsiforening – link til spørgeskema)