Problemer med levering af Diacomit

apotek

Der er opstået forsyningsproblemer af Diacomit pulver til oral suspension 250 mg og 500 mg

Epilepsiforeningen er gennem  rådgivningen  blevet  opmærksom på,  at der i øjeblikket kan være problemer med at få Diacomit pulver  til oralt brug på apoteket.

Epilepsiforeningen har derfor rettet  henvendelse til Lægemiddelstyrelsen mhp. løsning af problemet .

Lægemiddelstyrelsen  har derfor udsendt nedenstående nyhed på deres hjemmeside omkring forsyningen af Diacomit, som midlertidigt er ude af taksten– så bl.a. alle landets apoteker og læger er orienteret om, hvordan de kan få adgang til Diacomit pulver til oral suspension 250 mg og 500 mg. Det kan du læse her

Hvis man, trods denne udmelding fra Lægemiddelstyrelsen, oplever problemer med at få Diacomit pulver, skal man tage kontakt til sin behandlende læge.

(Kilde: Lægemiddelstyrelsen)