22.09.2011

René Skau Björnsson ikke genvalgt

René Skau Björnsson, der sidder i Dansk Epilepsiforenings hovedbestyrelse, opnåede ikke genvalg til Folketinget.
René var opstillet som kandidat ved folketingsvalget 2011 for Socialdemokraterne i Østjyllands Storkreds. Ved folketingsvalget i 2007 fik René Skau Björnsson 4.060 personlige stemmer og blev dermed valgt ind i Folketinget. Det lykkedes ikke René Skau Björnsson at opnå genvalg til Folketinget i 2011. Det personlige stemmetal i 2011 er opgjort til 3.249. Dette er en tilbagegang på 811 personlige stemmer i forhold til valget i 2007.
René Skau Bjórnsson har i Folketinget været et stort aktiv for Dansk Epilepsiforening og for hele handicapområdet, hvor han talrige gange har taget sager op med stor betydning for personer med epilepsi eller andre kroniske lidelser. Heldigvis for Dansk Epilepsiforening sidder René stadig i foreningens hovedbestyrelse, hvor han yder en stor indsats.
(Kilde: Socialdemokraterne.dk)