09.09.2013

Samtaleforum gøres åbent

I Samtaleforum udveksler mennesker med epilepsi og/eller pårørende erfaringer og stiller spørgsmål til hinanden.

Nu behøver man ikke længere oprette en profil eller logge sig ind for lave indlæg eller kommentere indlæg fra andre. Alle har fri adgang til at bruge forummet. Prøv vores Samtaleforum

Frivillige i Epilepsiforeningen er stadig nødt til at oprette en profil for at få adgang til Intranettet, men hele adgangs-proceduren er blevet mere simpel.

Man kan stadig bruge forummet med en profil. Hvis man allerede har en profil, kan man bare logge sig ind oppe i sidens top. Hvis man gerne vil have en, kan man oprette en profil her. Med en profil får man mulighed for at få besked, når nogen har svaret på dine indlæg. Og man kan fortælle om dig selv, bruge profilfoto og modtage private meddelelser fra andre med en profil. Men det er ikke længere et krav, at man har en profil.

Samtidig med at Epilepsiforeningen har gjort sit samtaleforum åbent, har den også tilføjet forummet teknik, der i vil forhindre spam eller i hvert fald begrænse det.

Foreningen opfordrer alle der bruger forummet til at holde en god tone. Og indlæg, der ikke overholder reglerne [link til siden ”betingelser for brug..” under samtaleforum], risikerer at blive slettet

For foreningens frivillige er der også sket en forandring. De skal stadig oprette en profil for at få adgang til Intranettet, men nu skal de blot hakke af ved ”Jeg er frivillig og ønsker adgang til Intranettet,” så bliver resten ordnet.

Intranettet er stedet, hvor foreningens frivillige finder mødereferater, datoer, dokumenter og skemaer, man som frivillig har brug for.  Brugere af Intranettet modtager også automatisk et nyhedsbrev med aktuelle informationer og nyheder om foreningen og om social- og sundhedspolitiske emner.

(Kilde: Dansk Epilepsiforening)