13.06.2018

Se billeder og oplæg fra Epilepsikonferencen 18

Hvis du gik du glip af Epilepsikonferencen eller gerne vil opfriske oplevelserne, så kan du her ser billeder fra dagen og hente oplægsholdernes præsentationer

På Epilepsikonferencen den 8. juni 2018 på Hotel Radisson Blu H. C. Andersen i Odense blev de op mod 180 deltagere præsenteret for ny viden og gode råd om fremtidens behandling, forskning, familieliv, kirurgi, medicin, psykiske følger ved epilepsi, udviklingshæmning og beskæftigelse. Her kan du se billeder fra dagen, og længere nede på siden kan du hente de forskellige oplægsholderes præsentationer.

Formanden for Folketingets Sundheds- og Ældreudvalg, Liselott Blixt, fortalte om politikernes syn på epilepsiområdet og lyttede interesseret til formiddagens oplæg. foto: Lybker Foto.

De næsten 180 deltagere var en bred samling af både mennesker med epilepsi, pårørende og fagpersoner. Foto: Lybker Foto

Epilepsiforeningens landsformand, Lone Nørager Kristensen, får en god snak med en anden epilepsiformand – formanden for den epilepsilægernes faglige fællesskab, Dansk Epilepsi Selskab, Helle Hjalgrim. Foto: Lybker Foto.

Ved konferencens stande kunne man hos firmaet UCB prøve en 3D brille, der gav et indtryk af, hvordan epilepsi opleves. Foto: Lybker Foto

Professor Poul Jennum, neuropsykolog Anne Vagner Jakobsen og stud.med. Torsten Vinding Merinder fik overrakt forskningslegater og præsenterede deres projekter. Foto: Lybker Foto

Der blev lyttet engageret til de forskellige oplæg. Foto: Lybker Foto

Foto: Lybker Foto

Det var ikke kun gennem øjne og ører, man kunne få noget med sig hjem. De mange materialer ved konferencens stande var også efterspurgte. Foto: Lybker Foto.

Her er oplægsholdernes præsentationer

Her kan du hente de forskellige eksperters oplæg som pdf.

Helle Hjalgrim: Fagre nye fremtid

”Fagre nye fremtid; hvad venter os på epilepsiområdet – teknologi, big data og andet spændende nyt”. V. Helle Hjalgrim, formand for Dansk Epilepsi Selskab.

Christoph Beier: Medicin og epilepsi

”Medicin og epilepsi; hvorfor og hvordan?” v. overlæge Christoph Beier, Odense Universitetshospital.

Jens Ahrenkiel: Angst og depression

“Epilepsi, angst og depression” v. overlæge Jens Ahrenkiel, psykoterapeutisk afsnit Filadelfia.

Lena Glatved: Psykiatrisk komorbiditet

“Psykiatrisk komorbiditet ved epilepsi; hvad gør man ved det?” v. afdelingssygeplejerske Lena Glatved, psykoterapeutisk afsnit Filadelfia.

Marlene Linnebjerg Kudsk og Vaiva Petrenaite: Udviklingshandicap

”Epilepsi og udviklingshandicap – behandling og håndtering af dagligdagen for mennesker med epilepsi og udviklingshæmning?” v. Vaiva Petrenaite, overlæge ved Epilepsiklinikken, Rigshospitalet- Glostrup og centersygeplejerske Marlene Linnebjerg Kudsk, Center for Børn med Handicap i KBH´s kommune.

Brian Langeskov: Beskæftigelse

“Epilepsi og beskæftigelse; hvordan gør vi vejen kortest mulig…?” v. socialformidler Brian Langeskov, Specialrådgivning om Epilepsi.

Anne Vagner Jakobsen: Familieliv

”Familieliv og trivsel når et barn har epilepsi – belastningsfaktorer i familien når epilepsi er mere end anfald” v. børneneuropsykolog og Ph.d.-studerende Anne Vagner Jakobsen, Filadelfia.

Lars Pinborg: Kirurgi

”Det danske epilepsikirurgiprogram; resultater og fremtid.” Ved overlæge Lars Pinborg, Rigshospitalet.