Hent eksperternes oplæg fra Epilepsikonferencen

Epilepsikonferencen 2022 bød på en imponerende række af Danmarks førende eksperter på epilepsiområdet. Her kan du hente deres oplæg

På Epilepsikonferencen 2022 præsenterede en række eksperter den hotteste viden fra epilepsiområdet lige nu og åbnede dørene for fremtidens muligheder. Her under kan du downloade de slides, eksperterne brugte under deres oplæg.

Her er eksperternes oplæg fra Epilepsikonferencen 2022

Det danske epilepsikirurgiprogram

Lars H. Pinborg, Overlæge, dr. med., leder af det danske epilepsikirurgiprogram, Epilepsiklinikken, Rigshospitalet, holder oplæg om ”Det danske epilepsikirurgiprogram – en status og vejen videre”

Fremtidens epilepsibehandling

Overlæge og dr.med. fra Righospitalets Epilepsiklinikken holdt oplæg om “Fremtidens epilepsibehandling”

Epilepsi i sen voksenalder

Hanne Mørk Christensen, Overlæge, Ph.D, Neurologisk klinik, Epilepsiklinikken,  Rigshospitalet, holder oplæg om Epilepsi i sen voksenalder”

Epilepsieftersynet 2022

Jakob Christensen, formand for Dansk Epilepsi Selskab, Overlæge ved Aarhus Universitetshospital, klinisk lektor ved Aarhus Universitet, holder oplæg om ”Epilepsieftersynet 2022 – hvad er status på Sundhedsstyrelsens arbejde?”

Medicinsk behandling af epilepsi

Christoph Patrick Beier, Klinisk professor, overlæge, dr. med. habil., Epilepsiklinikken, Neurologisk Afdeling N, Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus, holder oplæg om ”Medicinsk behandling af epilepsi – hvordan får man det bedst mulige resultat?”

Den bedst mulige opfølgning på botilbudene

Marlene Linnebjerg Kudsk, Sundhedsfaglig konsulent, Center for børn med handicap i Københavns kommune, holder oplæg om ”Epilepsi og udviklingshandicap” – hvordan sikrer vi den bedst mulige behandling og opfølgning ude på botilbudene?”

Livet som pårørende

Louise Stauning, cand.psych. aut., neuropsykolog faglig leder neuropsykologisk afdeling, Filadelfia, holder oplæg om ”Livet som pårørende; hvordan håndterer man det?”

Lone Nørager Kristensen

Lone Nørager Kristensen, formand for Epilepsiforeningen byder velkommen og deltager i paneldebat.