05.03.2012

Social-reformerne og dig

Hvad betyder regeringens forslag til reform af førtidspension og fleksjobområdet for personer med epilepsi…?

Dansk Epilepsiforening frygter først og fremmest, at regeringens reform vil ødelægge fleksjobordningen og potentielt efterlade mange personer med epilepsi i håbløs ledighed med store økonomiske konsekvenser. Der er alt for lidt fokus på jobskabelse i den fremlagte reform – ja faktisk findes det fokus overhovedet ikke i det fremlagte!

Et andet vigtigt del-element af reformen handler om de nye såkaldte ressourceforløb. Og den del er foreningen væsentligt mere positive i forhold til. En samlet og dynamisk målrettet plan for afhjælpning af de problemer vi ved kan hindre adgangen til arbejdsmarkedet er klart den rette vej at gå.

Dansk Epilepsiforening har analyseret konsekvenserne af den samlede reform, og kommer her med et bud på hvad reformerne kan betyde for dig – her skal vi dog huske på, at oplægget indtil videre kun er et udspil, som skal forhandles politisk.

Læs Dansk Epilepsiforenings tema om førtidspensions- og fleksjobreformen.