21.03.2012

Stor survey om fleksjob

Dansk Epilepsiforening har tirsdag den 20. marts udsendt en survey til 2.500 medlemmer og nyhedsbrevmodtagere for at undersøge deres tilknytning til arbejdsmarkedet og for at høre om deres konkrete erfaringer med arbejdslivet.

Sidste frist for besvarelser er 28. marts. Dansk Epilepsiforening opfordrer til, at så mange som muligt vil bruge ti minutter på at besvare spørgsmålene.

Dansk Epilepsiforening har brug for svarene for at vi kan være med til at kvalificere den debat som fylder meget i denne tid. Fx reformen af fleksjobordningen og reglerne for tilkendelse af førtidspension.

Dansk Epilepsiforenings landsformand, Lone Nørager Kristensen, udtaler i den forbindelse:

”Det er ærgerligt at debatten om såvel fleksjob og førtidspension næsten udelukkende har handlet om brudte valgløfter, bogstavleg og Christiansborg-fnidder. Der har ikke været særlig stor interessere for, hvad de mennesker, der har behov for begge ordninger selv oplever. Det prøver vi at rette op på med denne undersøgelse,” siger landsformanden og tilføjer: ”Gennem undersøgelsen kan de mennesker, politikernes beslutninger handler om, komme til orde. Og det er trods alt dem, der ved hvor skoen trykker. Der ud over skal undersøgelsesresultatet også gerne bidrage til at give debatten flere fakta og større lødighed.”

Den udsendte survey har også en særskilt gruppe af spørgsmål om epilepsi og kørekort. Dette er tilføjet specifikt på baggrund af det nye regelsæt som trådte i kraft ved årsskiftet om kørekort for personer med epilepsi.

Dansk Epilepsiforening har tidligere gennemført større spørgeundersøgelse. Bl.a en række undersøgelser om livsvilkår for personer med epilepsi. Læs vores tema om fleksjob og førtidspensionLæs vores sider om epilepsi og kørekort, der er lavet på baggrund af de nye regler på området.

(Kilde: Dansk Epilepsiforening)