20.06.2011

Tak til årets cyklist

Dansk Epilepsiforening har sendt en varm tak til ”Go’ Morgen Danmark”s meteorolog, Cecilie Hother, fordi hun donerede prisen på 10.000 kr. som Årets cyklist til Dansk Epilepsiforening.
Cecilie Hother blev overrasket, da TV2s ”Go’ Morgen Danmark” blev afbrudt af formanden for Cykelstyrken, Anders Jørgensen, der kom trækkende med en cykel og en stor check.
Cykelstyrken havde kåret Cecilie Hother til årets cyklist. Som Anders Jørgensen sagde, så er Cecilie Hother ikke bare en cyklist med stort C, men hendes vejrudsigter er også cykelvejrudsigten : ”Det er dejligt at se, du smiler over det hele og får de sidste op på cyklen,” sagde Anders Jørgensen til en glad og overrasket meteorolog.
Cecilie Hother var ikke et øjeblik i tvivl om, at pengene skulle gå til Dansk Epilepsiforening. Cecilies bror, Thomas, har epilepsi, og den populære TV2-meteorolog har tidligere doneret penge til Dansk Epilepsiforening.
Dansk Epilepsiforening har takket hende og Cykelstyrken for deres smukke håndsrækning: ”Det varmer rigtigt meget og vil gøre en stor forskel i foreningens daglige arbejde med at gøre hverdagen for epilepsiramte bedre,” udtaler Dansk Epilepsiforenings formand, Lone Nørager Kristensen.
(Kilde: Dansk Epilepsiforening og TV2 – se indslaget, hvor Cecilie Hother overraskes med prisoverrækkelsen)