To nye film med gode råd mod ensomhed

Epilepsiforeningen har fået lavet to korte film, hvor psykologer kommer med gode råd mod ensomhed hos børn og voksne

I forbindelse med et trivselsprojekt har Epilepsiforeningen fået lavet to korte film om ensomhed. I filmene kommer psykologerne Eva Bjerregaard Bohn og Louise Kolpen med gode råd mod ensomhed for henholdsvis voksne og børn med epilepsi.

Filmene er sponseret af Tryg Fonden.

Ensomhed hos voksne

I filmen opsummerer Eva Bjerregaard Bohn, der er voksenpsykolog på Filadelfia, sine råd til voksne, der føler sig ensomme, sådan:

”Man kan kommunikere ud til sine nærmeste og finde matchende fællesskaber. Og så kan man økonomisere med sin energi. Og slutteligt kan man træne sine sociale færdigheder.”

Ensomhed hos børn

Louise Kolpen, der er børnepsykolog på Filadelfia, sammenfatter sine gode råd til forældre med børn, der føler sig ensomme, sådan:

”Helt kortfattet kan man kigge på barnets behov. Man kan kontakte skolen og PPR. Og man kan skabe nogle muligheder for socialt samvær om eftermiddagen.”

Mød psykologerne i bladet

De to psykologer fra Filadelfia kan du også opleve i medlemsbladet Epilepsi nr. 1 2021, der udkommer i midten af marts, hvor vi har interviewet de to eksperter.

Epilepsiforeningen. Du kan læse mere om trivselsprojektet her.