15.10.2010

Tv-kendiss støtter epilepsiforeningen

Tv-kendissen Cecilie Hother støtter epilepsiforeningen
(Oktober, 2010)
Cecilie Hother, der ud over at være tv-meteorolog i Go’Morgen Danmark også er kendt som en af de tilbageværende og populære deltagere i ”Vild med Dans”, har valgt at give sin indtjening ved årets Celebrity Trendsales til Dansk Epilepsiforening.

Celebrity Trendsales er en årligt tilbagevendende velgørenhedsevent på Danmarks største online tøjbazar, Trendsales, hvor man i fire uger kan købe tøj fra nogle af landets mest forkælede klædeskabe.

Startprisen er hver gang 0 kroner, og varen går til den, der byder højst. Når den enkelte genstand er solgt, bliver alle pengene givet til velgørende arbejde. Det er helt op til den enkelte af de kendte danskere, der har doneret tøj og accessories, hvilken velgørende organisation de vil give pengene til.

Cecilie Hother har valgt at give auktionsindtjeningen til Dansk Epilepsiforening for at skabe større opmærksomhed om epilepsi: ”Des mere forskning og fokus der kommer på epilepsi, des større bliver mulighederne for at finde en kur eller bedre behandling,” siger hun.

Tv-meteorologen har epilepsi tæt inde på livet, da hendes storebror i det meste af sit liv har haft en svær epilepsi med krampeanfald: ”Jeg tror ikke, at alle helt forstår, hvor hårdt det tager på folk, at få den slags anfald, ”siger Cecilie og tilføjer, at det også påvirker de pårørende meget, når et familiemedlem har epilepsi.

Dansk Epilepsiforenings landsformand, Lone Nørager Kristensen, glæder sig over alle initiativer, der støtter epilepsiforeningen: ”Uanset om støtten kommer fra kendte eller almindelig mennesker, så er vi altid meget taknemmelige. Når kendte personer går ud og støtter os offentligt, så gør vedkommende samtidig en indsats for at bringe epilepsi og personer med epilepsis problemer frem i lyset, og det er i sig selv et bidrag til vores arbejde, ” siger formanden og tilføjer med et grin: ”I det her konkrete tilfælde betyder det også, at Cecilie nu er min favorit i ’Vild med Dans’.”

Auktionen med artefakter fra kendisser startede på trendsales.dk den 4. oktober. Fra mandag den 18. oktober vil man kunne byde på tøj og smykker fra Cecilie Hother. Hun designer smykker og har doneret et sæt smykker i sterling sølv med 24 karats guld, der ud over er der en læderjakke og en kjole.

Blandt de andre kendte i årets Celebrity Trendsales er Eva Kruse, Stine Goya, Julie Fagerholt, Naja Munthe, Tina Dickow og Dicte.

(Kilde: Dansk Epilepsiforening og Tredsales. Man kan følge og deltage i auktionen på Trendsales.dk)