31.07.2020

TV2 fulgte vandretur for epilepsisagen det sidste stykke

Lisbeth og Rene Stricker brugte sommerferien på at gå 400 km for epilepsisagen. Undervejs fik de masser af medieopmærksomhed

”Det er jo bare at sætte det ene ben foran det andet”, siger Lisbeth Stricker til TV2 (se indslaget), der har taget ud på Hærvejen, for at følge Lisbeth og hendes mands, Rene Stricker, på deres lange vandretur for epilepsisagen.

Parret valgte at bruge sommeren på at gå 440 km. til fordel for Epilepsiforeningen og epilepsisagen – fra grænsen og hjem til deres bopæl i Nordjylland, hvor de på det sidste stykke fik følge af mange af dem, der har fulgt deres tur via Facebook.

Det kom der meget positiv presseomtale ud af undervejs; både i landsdækkende medier, diverse lokalaviser og TV-stationer. Og udover omtalen lykkes det samtidig at fundraise mere end 62.000 kroner til Epilepsiforeningen.

Da TV2 følger dem det sidste stykke vej, kommer de blandt andet forbi et skilt, der markerer hærvejen: ”Jeg ønsker mig sådan et i julegave”, siger Rene og peger på skiltet: ”For det skilt betyder noget for os nu. For det her har været sejt.”

Sejt. Det mener vi også i Epilepsiforeningen, hvor vi både er ydmyge og dybt imponerede over det indsamlede beløb og den fornemme omtale, parret har sikret epilepsisagen og foreningen. Sådan!

TV2 og Strickers OP-Tours Facebookgruppe