16.02.2015

WHO-dokument og film

På WHO’s hjemmeside kan man nu læse det beslutningsforslag til en styrket indsats på epilepsiområdet, som WHO’s Executive Board vedtog i begyndelse af februar. Samtidig har WHO offentliggjort en lille informationsvideo, der tager fat om nogle af de myter om epilepsi, der især eksisterer i ulande. Derudover indeholder filmen en række fakta om epilepsi med tilhørende omtale af mulige konsekvenser samt behandlingsmuligheder. Du kan se filmen her Beslutningsforlaget, som WHO´s generalforsamling skal behandle til maj, indeholder otte opfordringer til medlemslandene, der skal styrke indsatsen for bedre behandling af epilepsi, bedre sociale vilkår, mere forskning og større viden i befolkningen om epilepsi. Du kan læse beslutningsforslaget her (Kilde: IBE)