10.05.2021

Apotek-app giver overblik over medicin

I appen ”apotek” kan du forny recept, få viden om medicinen og tjekke hvilket apotek, der har din medicin på lager

Apotekerne i Danmark har lanceret en fælles app ”apoteket”. Appen gør det lettere at få overblik over egen medicin og bruge den rigtigt.

I appen samles alle de relevante informationer og funktioner, man som medicinbruger benytter sig af. Man kan bl.a. forny recepter, se tilskudsstatus i CTR, se pris, oprette en fast bestilling på medicin og få hjælp til at tage medicinen rigtigt.

I appen kan man også se, om ens foretrukne apotek har den medicin, man skal bruge, på lager. Hvis ikke det er tilfældet, kan man se, hvilke to andre apoteker i nærheden af det foretrukne apotek der har medicinen på hylden.

Appen kan hentes gratis i AppStore og Google Play.

Apotekerforeningen