18.02.2019

Børn med epilepsi giver ny bog 5 stjerner

Se video-anmeldelser af spændings- og børnebogen ”Anfald og Tryllestøv”, der bl.a. handler om epilepsi. Og køb bogen med rabat

Martin Vinther Madsens børne-  og spændingsbog “Anfald og Tryllestøv” handler om en pige, der får epilepsi, og hendes bror, der sammen med to venner drager ud for at finde en kur til hende. Vi har haft en række børn til at læse den og lave en lille videoanmeldelse. Og både børnene og deres forældre er begejstrede.

Hør første kapitel og køb den med rabat

Her kan du høre førte kapitel af ”Anfald og Tryllestøv” som podcast læst op af forfatteren.

Bogen kan købes hos forlaget Tellerup med rabat. Normalprisen på ”Anfald og Tryllestøv” er 199,- kr., men medlemmer af Epilepsiforeningen kan købe den for 149 kr. ved at bruge rabatkoden ”Trylle”.

Liva: “Den er god fordi der hele tiden sker noget”

“Den keder ikke nogen”, svarer Liva, da moren, Anja Backman, spørger hende om hendes holdning til bogen:

“Det er ikke sådan en, hvor man skal læse helt ind til midten, før der sker noget dramatisk”, uddyber den 11-årige pige.

Miamaja: ”Min mor lå en aften og læste bogen færdig – uden mig”

Miamaja og hendes mor, Susanne Hansen, giver begge bogen 5 stjerner. Dels fordi den spændende og underholdende, men også fordi, den giver et godt billede af livet med epilepsi i en familie.

”Min mor lå en aften og læste bogen færdig – uden mig”, fortæller Miamaja i den lille film med deres boganmeldelse. ”Ja”, svarer Susanne: ”Det kan jo ske, når noget er virkelig spændende.”

Jeppes mor: “Jeg kom jeg lige tilbage til dér, hvor vi selv befandt os i et helvede af anfald”

Hos familien Højris giver de den også 5 stjerner. Den er barsk og god, siger Jeppe i den lille film.

Jeppes mor, Lene Barslund Højris, har på familiens vegne suppleret videoen med en skrevet anmeldelse:

”Vi har sammen som familie læst bogen Anfald og tryllestøv. Det har været en god oplevelse for os at læse bogen. Sproget er let og lige til, og handlingen er både god, spændende men også lidt barsk.

Flere personer i bogen har epilepsi, det er noget vi også kender til i vores familie, da Jeppe på 9 år er ramt. Heldigvis er det længe siden vi har oplevet anfald, da Jeppe er blevet opereret. Som mor kom jeg lige tilbage til dér, hvor vi selv befandt os i et helvede af anfald. Jeg kunne mærke følelserne, som er beskrevet komme tilbage.

Jeppe selv og hans brødre, kunne vist ikke rigtig huske, hvordan det var den gang, Jeppe havde mange anfald. Men de synes de har lært noget om sygdommen, og at selvom man har denne sygdom egentlig bare gerne vil være som alle andre.

Vi synes som sagt det er en meget velskrevet bog med en god morale”, skriver Jeppes mor, Lene Barslund Højris, og familien og giver den 5 stjerner og deres anbefaling.

Epilepsiforeningen