10.02.2020

Detektiv vil opklare epilepsiens mysterium i ny bog

Epilepsidag markeres med ny illustreret børnebog om epilepsi

Da Daisy får epilepsi, vil hun gerne opklare, hvad det er for noget. Så med blød hat, lang frakke og stort forstørrelsesglas kaster hun sig som en detektiv ud i mysteriet. Det er historien i den lille  illustrerede børnebog ”Epilepsi – Detektivens Historie,” som firmaet UCB lancerer i dag i anledning af International Epilepsidag.

Det er et lærerigt hæfte omkring epilepsi henvendt til børn og skrevet i et levende sprog og med flotte illustrationer der gør den både spændende og lettere at forstå. Formålet er at give børnene en forståelse af hvad epilepsi er, uanset om de selv har epilepsi, har en forældre eller en søskende med epilepsi eller blot har brug for at forstå hvad det egentligt vil sige at have sygdommen hvis de på et tidspunkt skulle møde en med epilepsi.

Detektivhistorien kommer omkring flere forskellige emner så som hvor almindeligt er epilepsi, hvordan bliver man undersøgt på hospitalet, hvad for typer af epilepsi findes der, hvad kan man når man har epilepsi og hvordan skal man hjælpe en med epilepsi som får et anfald.

Bogen er oprindeligt udarbejdet af Mersey Region Epilepsy Association i Storbritannien mens UCB Pharma har medvirket til distributionen.

Lige nu kan hæftet bestilles hos UCB Care via UCBCares.DK@ucb.com. Men meningen er, at bogen skal ligge fremme på for eksempel forskellige hospitaler, så børn eller forældre kan tage den med hjem. Man vil også kunne bestille den hos UCB Vare på