18.12.2023

Elevers julemarked samler 23.000 kroner ind til epilepsisagen

Eleverne på Brøderup Efterskole har valgt at donere en del af overskuddet fra årets julestue til Epilepsiforeningen

Alfred Mikkelsen overrækker donationen til Lone Nørager Kristensen, der er landsformand for Epilepsiforeningen. Foto: Brøderup Efterskole

Den sidste lørdag i november afholder Brøderup Efterskole en julestue, hvor elever og lærer har pyntet op, og det summer af jul og julemarkedsstemning overalt.

Og hvert år kommer der gæster fra nær og fjern, tidligere elever, forældre, pårørende, skolekredsmedlemmer og venner af skolen og køber julepynt, æbleskiver og glög juleboderne. Og morer sig med legeland i hallen, ponytræk, lotteri og musikalsk juleunderholdning.

Og hvert år går julemarkedets overskud til at godt formål. I år valgte eleverne at donere en del af overskuddet fra årets julestue til Epilepsiforeningen. 23.000 kr. blev det til.

”Vi er meget glade for støtten fra Brøderup Efterskole – især fordi det er eleverne selv, der har valgt at støtte netop vores sag. Midlerne vil blive brugt til foreningens ungdomsarbejde” siger Per Olesen, der er direktør i Epilepsiforeningen.

Brøderup Efterskole er bl.a. kendt for traditionen med at donere overskuddet fra julestuen til godgørende formål, fortæller forstander Kasper Luffe.

”Når eleverne yder en frivillig indsats, så mærker og opdager de, hvordan de med engagement og fællesskab kan være med til at påvirke nogle ting i samfundet, men også hvordan de kan gøre en forskel for andre mennesker – det er vigtige erfaringer at have med i sin bagage”, slutter forstanderen.

Brøderup Efterskole