Epilepsiforeningen København gør det lidt sjovere at ligge på hospitalet

Epilepsiforeningen Kreds København har doneret legetøj til Rigshospitalets Epilepsiovervågning

Epilepsiforeningen Kreds København var i fredags (28/5) forbi Rigshospitalets Epilepsiovervågning, der i sidste år flyttede til nye lokaler i den nybyggede Nordfløj. Afdelingen havde taget kontakt til foreningen, da de godt kunne bruge noget underholdning til nogle af de patienter, der er indlagt til overvågning med EEG.

Kredsformand Andreas Pilkær Rasmussen og bestyrelsesmedlem Jan Borello, overrakte derfor på vegne af kredsbestyrelsen to store sække med legetøj, spil og højtalere, som donation til afdelingen.

Jan og Andreas fik samtidig en rundvisning på afdelingen og fik lov til at snakke med to familier, der var indlagt. Hver familie fik en lille ting, som også blev taget i brug med det samme.

image

“Det er så fedt at kunne se at donationen vil komme til at gøre en kæmpe forskel på afdelingens patienter”

Andreas Pilkær Rasmussen

”Vi er meget glade og stolte over at kunne donere legetøj til afdelingen, samt at kunne få en lille snak med de to familier. Det er så fedt at kunne se at donationen vil komme til at gøre en kæmpe forskel på afdelingens patienter”, fortæller Andreas Pilkær Rasmussen og forsætter:

”Egentlig havde jeg regnet med, at det var en børneafdeling vi skulle donere til. Men at få lov til at donere legetøj giver så meget mening, specielt fordi, det er patienter der er hårdt ramt af epilepsien, også at se at det allerede kommer i brug.”

Personalet var meget overvældede over at se alt det legetøj kredsen leverede. Legetøjet kommer til at stå i opholdsrummet, hvor de patienter, der bliver overvåget trådløst, vil kunne komme til at bruge det. Legetøjet vil også komme i brug på stuerne, så patienterne som er bundet til sengen, også vil kunne få gavn af det, og på den måde kan gøre deres ophold lidt nemmere.

Epilepsiforeningen Kreds København