Epilepsiformand om spareplaner: ”Vi vil have dokumentation for, at det ikke forringer behandlingen”

Region Midtjyllands formand vil spare ved at lukke neurologisk afdeling på Regionshospitalet Holstebro. Det bekymrer Epilepsiforeningen

Region Midtjyllands formand Anders Kühnau (S) har fremlagt en spareplan blandt andet med forslag om lukning af neurologisk afdeling på Regionshospitalet Holstebro.

Planerne har vakt opsigt, og bekymrer Epilepsiforeningens landformand, Lone Nørager Kristensen:

”Vi arbejder intenst på at få afdækket de konkrete følger af planerne for epilepsipatienter i regionen, og vil have dokumentation for, at dette ikke forringer behandlingen all-round i regionen. Det er afgørende for os at sikre, der ikke sker forringelser eller bliver for langt til neurologisk ekspertise, når der er behov for det, det gælder for  såvel akutte som planlagte behandlinger.”

Planerne, som du kan se her, andenbehandles i regionsrådet den 26. september.

Epilepsiforeningen og Region Midtjylland. Se regionsrådsformandens spareforslag her.