Her kan du også finde den “National behandlings- og visitationsvejledning for epilepsi”

Du kan finde den National behandlings- og visitationsvejledning inde på Epilepsiforeningens hjemmeside. Men vidste du, at den også har sin egen hjemmeside?

Den Nationale Behandlingsvejledning kan både findes på Epilepsiforeningens website og dets eget separate hjemmeside.

Af: Victor Bebe Larsen

Den “National behandlings- og visitationsvejledning for epilepsi”, som i daglig tale bliver kaldt NBV, kan til juni fejre, at den har eksisteret i to år.

Vejledningen fylder 270 sider og indeholder anbefalinger til epilepsilæger om, hvordan man bedst udreder, diagnosticerer og behandler epilepsi hos både børn og voksne.

NBV´en ligger blandt andet inde på Epilepsiforeningens hjemmeside, hvor den findes som en PDF og i punktformer.

Vejledningen har desuden sin egen hjemmeside – www.epilepsi-nbv.dk. Her her det ligeledes muligt, at slå op under forskellige punkter og kapitler, som samtidig er mere detaljeret beskrevet, end punkterne på foreningens egen hjemmeside.

Vejledningen bliver desuden løbende opdateret inde på www.epilepsi-nbv.dk, således, at man står med den nyeste viden, vejledninger og andre relevante tilføjelser.

Kilde:
Epilepsiforeningen