21.12.2011

(Jule-)lys i mørket?

At det er mørkt for tiden, hører selvfølgelig årstiden til. Hvis man alligevel føler, at mørket er tættere og tungere end normalt, er der vel grunde nok: Europas gældskrise. Manglen på resultater i klima-forhandlingerne. Den danske fattigdomsdebat, hvor det efterhånden er individerne, som f.eks. er ramt af arbejdsløshed eller sygdom, der opfattes som problemet, og ikke manglen på arbejde. Oppositionens og regeringens evindelige mundhuggeri, der mere handler om, at få de andre til at se tåbelige ud, end om at finde fælles bæredygtige løsninger.

Suk (dybt).

Men på den anden side: Der er nok at tage fat i, og trods alt er det snart jul. Derfor vil jeg hellere kigge frem på de resultater vi sammen kan skabe i 2012 – trods alt er Dansk Epilepsiforening sat i verden for at gøre en forskel.

I 2012:

• Laver vi et jobkursus for jer, der mangler arbejde.

• Uddanner vi det plejehjemspersonale, som arbejder med de mange ældre, der har epilepsi.

• Laver vi en alternativ ungdomskonference, som kan inspirere os alle.

• Laver vi en national handlingsplan, som giver vores svar på, hvad der skal findes løsninger på for at mennesker med epilepsi – uanset alder – kan leve et fuldt og udbytterigt liv.

• Fejrer vi, at Dansk Epilepsiforening fylder 50 år.

Og i 2012 laver vi også alt det, vi plejer: forældrekurser, sommerlejre, sociale weekender, medlemsblade, rådgivning for blot at nævne noget.

Måske får vi ikke altid det vi ønsker os fra politisk hold, men det skal ikke forhindre os i selv at gøre en masse. Sammen er vi stærke…

Jeg vil derfor ønske alle en glædelig jul og et godt nytår: Selvom det er mørkt, er der lysere tider forude!
Af Landsformand Lone Nørager Kristensen