Kom med i fællesskab for unge med epilepsi

02.11.2020

I et nyt fællesskab for unge med epilepsi kan du tale om dine udfordringer med en psykolog og andre unge

”Er du ung og savner du nogen, der virkelig forstår dig, og som genkender de bekymringer du har ift. at leve et frit og ubegrænset liv som ung, samtidig med at du håndterer din epilepsi? Så kom i ungegruppen på INCITA og mød andre unge med epilepsi!”

Sådan lyder invitationen fra Lars og Katrine.

”Vi er en mindre gruppe unge og en psykolog, der i fællesskab vil tale om de udfordringer der er forbundet med at have en kronisk sygdom med udfordrende anfald og symptomer. Vi taler i den forbindelse om selvværd og selvtillid, om følelser, om forældre, om at flytte hjemmefra, om venner, kærester, fremtidsdrømme, arbejde og studier”, fortæller de.

Ungegruppen er et fællesskab for unge med epilepsi i alderen 18-25 år, som foregår i Incita´s lokaler på Ellebjergvej i København. Der vil være ca. 20 forløbsgange af to timers varighed en eftermiddag hver uge, påbegyndende januar 2021 og løbende frem til juni 2021.

Projektet er et pilotprojekt i samarbejde med Trygfonden og Epilepsiforeningen, og der er derfor ingen brugerbetaling.

Der vil være et meget begrænset antal pladser, men hvis ovenstående har fanget din interesse, skal du blot kontakte enten Kathrine eller Lars, og så vil vi lave en plan for deltagerne med præcise tider og dage.

Kathrine Egelund Christensen: kch@incita.dk Lars Hestbæk: lahe@incita.dk

Incita