Maria bliver tovholder på vigtig ny indsats

Epilepsiforeningen har fået midler til en indsats for at fremme livskvalitet og forebygge den ensomhed som  coronasituationen har forværret

Epilepsiforeningen har i sammenhæng med den igangværende Covid-19 pandemi, fået midler via Danske Handicaporganisationer til en særlig indsats for at forebygge isolation og ensomhed under fællesbetegnelsen ”En hverdag med stærke fællesskaber”

Det kommende knapt halvandet år igangsættes derfor et målrettet opsøgende rådgivningsarbejde samt kursusaktivitet blandt både nye og eksisterende medlemmer – naturligvis frivillig for den enkelte – mhp.at forebygge og afbøde følger af isolation og ensomhed.

Samtidig skal projektet styrke foreningens viden om hvad medlemmerne mener fremmer en god livskvalitet når man har epilepsi – og hvad gør det modsatte. Den viden vil vi bruge til at få igangsat målrettede medlemstilbud, som inddrager både vores frivillige og vores medlemmer på nye måder i denne svære og anderledes tid.

I forbindelse med projektet har Epilepsiforeningen ansat Maria Elmsted Jensen, som projektmedarbejderen der bliver kontaktpersonen for såvel medlemmer som frivillige i tilknytning til aktiviteterne. Maria er 41 år og bosiddende i Odense sammen med mand og børn. Hun er udannet pædagog og kandidat i pædagogisk psykologi og har en årelang arbejdserfaring med erfaring fra især socialforvaltningen i København.

Epilepsiforeningen