24.09.2019

Mød Ildsjælen der arrangerer koncert til fordel for epilepsisagen

I år går indtægterne fra ”Musik for livet”-koncerten den 3. oktober i Nazaretkirken i Ryslinge til Epilepsiforeningen og Kræftens Bekæmpelse

Tilbage i 2013 fik Lise-Lotte Liengard sammen med andre den idé, at starte et ”Musik for livet”-initiativ med aktiviteter, der skulle samle penge ind til Kræftens Bekæmpelse. Et af arrangementerne var – og er – en årligt tilbagevendende koncert i Nazaretkirken i Ryslinge.

I år har de frivillige bag koncerten som noget nyt valgt, at indtægterne fra entreen, og hvad der kommer ind i støtte via mobilepay til 97534, skal deles mellem Ung Kræft og Epilepsiforeningens ungdomsarbejde.

At de har taget epilepsi op, skyldes Lise-Lottes veninde Kirsten Søfelde som for år tilbage fik en godartet tumor i hjernen, hvor hun efter operationen fik epilepsi med natlige anfald:

”I år fortalte Kirsten mig så noget om, hvor mange, der faktisk lider af epilepsi, og hvad det har eller kan have af indflydelse på deres livskvalitet. At det er et livsvilkår, de ramte må leve med, men at der ikke er så meget opmærksomhed på, hvad det kan betyde for den enkelte”, fortæller Lise-Lotte om baggrunden for at de har valgt at støtte epilepsisagen.

Køb billet for 100 kr.

I år har man til koncerten i Ryslinge fået tilsagn fa Ringe Kirkes Pigekor, Maj Britt Nikolajsen m.fl., nogle af Fåborg-Midtfyns Musikskoles dygtige unge mennesker, Ryslinge Valgmenigheds husorkester, Familien Brunsbjerg/Vognsgaard og de sydfynske 4-Jacks og pigerne.

Alle indtægter fra aftenen går ubeskåret til årets gode formål og de optrædende kunstnere deltager uden nogen form for vederlag.

Man kan købe billet til ”Musik for livet”-koncerten den 3. oktober 19.30-21.30 i Nazarethkirken i Ryslinge til 100 kr. koncerten ved at maile til llliengaard@gmail.com.

Hvis man ikke har mulighed for at opleve koncerten, men gerne vil støtte det gode formål, kan man donere via Ryslinge Valgmenighed mobilepay på nr. 97534.

Ildsjæl med mange jern i ilden

Lise-Lotte, der for et par år siden gik på efterløn, er en ildsjæl med mange jern i ilden. Hun sidder i bestyrelser for tre foreninger, har fem voksne børn og otte plus et børnebørn samt en 2.000 kvadratmeter have, hvor hun forsøger at tilgodese biodiversiteten, uden at det hele forsvinder i grønt.

Når hun ikke lige er travlt optaget af nogle af de ting, så dyrker hun gymnastik og underviser i dans og er ved at uddanne sig til naturterapeut. Og så er der altså også ”Musik for Livet”:

”Jeg med i det, fordi koncertaftenen altid er en dejlig aften. Der er mange, som denne aften giver af deres tid og evner til glæde for publikum, der er mødt for at støtte den gode sag. Det er det, der giver gnisten til at være med og til at fortsætte eller kaste sig ud i nye ting sammen med energiske og idèfyldte frivillige”, fortæller hun.

Epilepsiforeningen og Ryslinge Valgmenighed