19.06.2018

Ny pjece: Kort og godt om epilepsi

Ny gratis pjece svarer på de mest centrale spørgsmål om epilepsi

”Epilepsi – kort og godt” er en 16-siders pjece, der svarer kort og godt på grundlæggende spørgsmål så som: Hvad er Epilepsi? Hvordan ser epilepsianfald ud? Hvad er årsagen til epilepsi? Hvordan undersøgses man for epilepsi? Og hvordan behandles epilepsi?

Pjecen beskriver også korrekt førstehjælp ved forskellige typer epileptiske anfald og fortæller lidt om Epilepsiforeningen og dens tilbud til mennesker med epilepsi og deres pårørende.

”Epilepsi – kort og godt” er skrevet af Helle Hjalgrim, praktiserende speciallæge og formand for Dansk Epilepsi Selskab samt Lotte Hillebrandt, sygeplejerske og faglig konsulent i Epilepsiforeningen.

Epilepsiforeningen. Du kan bestille og/eller downloade pjecen i vores webshop