17.01.2020

Patienter går forgæves efter Orfiril Long 300 mg

Visse apoteker vil først ligge inde med Orfiril Long i 300 mg i slutningen af januar, siger firmaet bag medicinen

Epilepsiforeningen er blevet gjort opmærksom på, at flere apoteker ikke har kunnet levere Orfiril Long i 300 mg.

Hos Desitin, der er firmaet bag pillerne, forklarer de, at medicinen er på lager igen, men taksten bliver først opdateret i uge 5. Derfor for oplever visse købere problemer på deres apotek, fordi apoteket ikke kan se, at medicinen er lagerført.

Desitin har været i kontakt med Lægemiddelstyrelsen, der har svaret, at apoteket godt kan bestille Orfiril Long 300 mg hjem. Det kræver bare at apoteket specifikt spørger efter det.

Desitin og Epilepsiforeningen