Projekt søger unge, der vil sætte ord på de udfordringer epilepsi giver

Et forskningsprojekt søger unge med epilepsi, der vil fortælle om deres hverdag med epilepsi i interviews, på to gruppesamtaler og med billeder fra deres hverdag.

Professionshøjskolen Absalon og Specialrådgivning om Epilepsi på Filadelfia er ved at sætte et projekt i gang, der skal undersøge, hvordan man kan leve med sin epilepsi og have et godt ungdomsliv.

Projektet, der er støttet med en halv million kroner fra Epilepsiforeningens forskningsfond, søger nu unge, der vil deltage i projektet ved at fortælle om deres liv ved hjælp af interview, gruppesamtaler og billeder fra hverdagen med epilepsi.

Kan du sige ja til dette?

Hvis du har lyst til at indgå i et forskningsprojekt og hjælpe andre unge og gøre fx studievejledere, lærere, sagsbehandlere klogere på epilepsi i forhold til at mestre et hverdagsliv. Og hvis du kan sige ja til disse ting, så er projektet måske noget for dig:

• Er du 15-25 år og har epilepsi?
• Har du lyst til at sætte ord på, hvad der kan være svært, når man har epilepsi og er ung?
• Har du både gode og svære erfaringer med livet med epilepsi?
• Har du oplevet at epilepsien har påvirket dit studie- eller arbejdsliv?
• Har du lyst og mod på at tale med ca. syv andre unge, der også har epilepsi, i en såkaldt ’læringscirkel’ (et trygt rum), hvor vi mødes to gange?
• Har du lyst til at tage billeder fra din hverdag og fortælle projektfolkene om dem?
• Har lyst til at blive interviewet (fx over zoom)?
• Har du lyst og mod på at inddrage fx dine forældre, søskende, venner og snakke om din epilepsi?

Kontakt

Hvis du ønsker at deltage eller bare vil høre lidt mere, kan du kontakte en af de projektansvarlige hos Specialrådgivningen om Epilepsi:

Laila Dahl laiso@filadelfia.dk 2529 9025
Brian Langeskov blg@filadelfia.dk 5827 1033