11.04.2023

Sådan kan du støtte og samle ind til epilepsisagen på Facebook

På Facebook kan du let fundraise til fordel for Epilepsiforeningen, gøre et opslag til en indsamling eller gå ind og donere et støttebeløb. Se her hvordan

De indsamlede penge går til at sprede viden om epilepsi og sikre vores tilbud om f.eks. professionel rådgivning, kurser, sociale aktiviteter, forskning og interessepolitisk arbejde. Grafik: Per Vad og Freepik

Af Per Vad
pervad@epilepsiforeningen.dk

Hvis du vil samle ind til Epilepsiforeningens arbejde er Facebook et godt sted at gøre det.

Epilepsiforeningen formål er at sikre mennesker med epilepsi og deres familier de bedst mulige levevilkår. Vi bruger derfor penge på de aktiviteter, som vi ved at medlemmerne i særlig grad efterlyser og har behov for. Det drejer sig især om tilbud om professionel rådgivning, kurser, oplysningsvirksomhed, sociale aktiviteter, forskning og interessepolitisk arbejde. Dit og andres bidrag er derfor med til at sikre dette arbejde.

Sådan kan du starte en indsamling – f.eks. i forbindelse med en fødselsdag

Når din fødselsdag nærmer sig, foreslår Facebook dig muligvis at oprette en fødselsdagsindsamling til fordel for et godgørende formål. Hvis du tager imod  opfordringen og følger Facebooks anvisninger, så har du mulighed for at vælge Epilepsiforeningen som modtager af støtten.

Du kan også på eget initiativ starte en indsamling til fordel for Epilepsiforeningen.

Et: Gå ind på Epilepsiforeningens facebookside.

På en mobil kan du se de forskellige indsamlinger, der i gang, og du kan oprette din egen indsamling ved at trykke på “Indsaml penge”

På en computer skal du trykke på “Fundraising”

To: Tryk på “Indsaml penge” eller doner til en af de eksisterende indsamlinger:

Tre: Udfyld formularen og tryk på “Opret”.

I formularen er alle felterne udfyldt på forhånd med tekst og billeder. Men du kan ændre både billede og tekst, så det passer til dit formål, og så det appellerer bedst til de mennesker, du vil opfordre til at støtte indsamlingen.

Når folk ser din indsamling og trykker på “Doner”, kan ofte kun ændre støttebeløbet, hvis de er på en  mobil. På en computer kan det være ret svært at ændre det fra de 200 kr., det er sat til automatisk.

Sådan kan du gøre et opslag til en indsamling

Et: Tryk på de tre “Mere”-prikker, når du vil føje noget til dit opslag

To: Find og vælg “Epilepsiforeningen”

Tre: Tryk på “Saml penge ind”

Fire: Skriv og illustrer opslaget som du plejer og tryk på “Opret”

Fem: Sådan kan det se ud, når du har lavet det med et billede, og dine venner kan trykke “Doner”

Sådan kan du donere til Epilepsiforeningen

Et: Gå ind på Epilepsiforeningens Facebookside og tryk på “Doner”

To: Tryk på “Fortsæt”

På en mobil kan du ændre på beløbsstørrelsen, men på en computer kan det være svært at ændre tallet.

Skattefradrag

Folk, der støtter Epilepsiforeningen via Facebook kan trække beløbet fra i Skat. Facebook sender donoren en kvittering, den skal man maile til epilepsi@epilepsiforeningen.dk sammen med sit navn og cpr.

Vigtigt

Og så vigtigst af alt: Tak, fordi du vil støtte Epilepsiforeningen!

Epilepsiforeningen. Her kan du se andre måder at støtte Epilepsiforeningen