Salg af nøgleringe skal hjælpe 180.000 mennesker

Fra 1. april og to uger frem kan du for 30 kr. købe en huskenøglering i Normal og derved støtte Epilepsiforeningen, Parkinsonforeningen og Hjernesagen

180.000 mennesker kæmper med epilepsi, parkinson eller en hjerneskade. Og tit overdøves deres nødråb af larmen fra de store interesseorganisationers indsamlingsaktiviteter til støtte for ramte af en af de store folkesygdomme. Men nu er Hjernesagen, Parkinsonforeningen og Epilepsiforeningen gået sammen for at skabe synlighed om nogle lidt overset patienter og samtidig indsamle lidt penge ind til området.

Fra mandag den 1. april kan man i Normal igen købe iøjnefaldende nøgleringe med budskaber om at huske hjernen, hvor pengene fra salget går til de tre foreninger. Det er anden gang, at foreningerne og Normal kører en kampagne for huskenøgleringene.

De farverige nøgleringe er lavet i seks udgaver med hver sin positive påmindelse om at gøre noget godt for dig selv og din hjerne: “Husk pausen”, “Husk det grønne”, “Husk at kysse”, “Husk at gøre det”, “Husk at nyde” og “Husk at undres”.

Ringene koster 30 kroner stykket og kan købes i Normal over hele landet fra 1.-14. april. Overskuddet går til de tre foreningers arbejde for ramte og pårørende.

Epilepsiforeningen, Parkinsonforeningen og Hjernesagen