Deltag i fotokonkurrencen “Mig og min hjerne”

Fotokonkurrence i forbindelse med Hjerneugen. Tag billeder med temaet “Mig og min hjerne – billeder af livet med en sygdom eller skade i hjernen”

Det, der foregår inde i ens hjerne, har en kæmpe betydning for alle og enhver. Men hvis man har en neurologisk sygdom som demens, hjernerystelse, parkinson, apopleksi, hjerneskade, cerebral parese eller epilepsi, så spiller det, der foregår inde i ens hjerne, en særlig rolle for mange aspekter af ens liv og hverdag. Det vil netværket Hjernen i Fokus gerne sætte fokus på i en fotoudstilling i forbindelse med Hjerneugen – uge 11 i 2019.

Hvordan har du det med det, der foregår inde i din hjerne? Er din hjerne en ven eller en modstander? Hvordan påvirker din – eller din nærmestes – hjernelidelse dit eller jeres liv? Hvis du kan svare på et af de spørgsmål i form af et foto, så bør du deltage i fotokonkurrencen ”Mig og min hjerne”.

Fotoet må gerne gengive en situation, en episode, en handling eller andet, som fortæller om livet med en sygdom eller skade i hjernen.

Fotokonkurrencen vil munde ud i en fotoudstilling, der i Hjerneugen vises på en håndfuld biblioteker forskellige steder i landet.

Såfremt du ønsker at deltage i fotokonkurrencen, på vegne af en af patientforeningerne skal du gøre følgende:

Sådan deltager du i fotokonkurrencen
  • Tag et foto, der fortæller om dig og din hjerne og hvordan din sygdom påvirker dit liv.

• Pårørende kan også deltage i fotokonkurrencen.

• Vær opmærksom på, at dit foto skal have en god teknisk kvalitet og en høj opløsning, så billederne kan benyttes i forskellige formater.

• Sammen med billedet skal du indsende en kort tekst, der forklarer og supplerer billedet.

Hjernen i Fokus er et netværk af patient og sygdomsforeninger. De syv foreninger i netværket er Alzheimerforeningen, Epilepsiforeningen, Hjernerystelsesforeningen, Hjernesagen, Hjerneskadeforeningen, Parkinsonforeningen og Spastikerforeningen.

Dit billede vil herefter indgå i udvælgelsen af de ti billeder, som epilepsiforeningen vil indsende til konkurrencen.

Ud af de ti billeder, der bliver indsendt, vil en dommer udvælge to fotoer fra hver forening, som vil indgå i den fælles udstilling. De udvalgte foto vil blive præsenteret på mindst fire udstillinger på biblioteker landet over i uge 11. Den nærmere lokalitet vender vi tilbage om.

Der vil blive udvalgt ét vinderbillede i den samlede konkurrence, der præmies med en fotobog. Alle 14 fotografer, der udvælges til udstillingen, får et gavekort til en biograftur.

Når du indsender dit foto, giver du samtidig samtykke til, at billederne må anvendes på forskellige platforme. Hvis der er personer på dit foto, skal du sørge for at få tilladelse fra disse personer til, at billederne må anvendes på forskellige platforme.

Epilepsiforeningen og Hjernen i Fokus