30.09.2019

Deltag i kunstkonkurrence om venskab

”Venskab og/eller inklusion” er temaet for den internationale kunstkonkurrence, der skal markere den kommende International Epilepsidag. Man kan vinde 250 dollar

Har du en kunstnerisk åre? Og kan du i et maleri, en tegning eller et digitalt billede sige noget om venskab og/eller inklusion? Så kan det anbefales at sende et foto af dit værk til den internationale paraplyorganisation for epilepsiforeninger, IBE (International Bureau og Epilepsy).

IBE markerer nemlig næste års International Epilepsidag (Epilepsy Day) med en kunstkonkurrence, hvor temaet er ”venskab og/eller inklusion”.

Epilepsidagen ligger fast hvert år den anden mandag i februar –  i 2020 er det således d. 10. februar. Deadline for bidrag til konkurrencen er d. 30 november, så det er nu, du skal frem med penslen eller blyanten.

Man kan deltage i følgende tre kategorier:

• Under 8 år
  • Under 16 år
  • 16 år eller ændre.

Billederne vil blive udstillet på Epilepsy Days hjemmesiden, og I hver kategori vil vinderne få en præmie på 250 dollar og fire andenpladser vil få en præmie på 100 dollar.

Regler for deltagelse i Epilepsy Days kunstkonkurrence

• Kunstværket kan være et maleri, en tegning eller et digitalt billede.
  • Værket skal handle om ”Venskab og/eller inklusion” – i tilmeldingsformularen skal man på engelsk forklare, hvordan værket handler om emnet.
  • For deltagere under 16 år kan man blive bedt om at bevise deltagerens alder.
  • Deltagere under 16 år må kun deltage med forældre eller værges tilladelse.
  • Man må ikke deltage med flere end tre værker.
  • Man skal ikke sende det originale værk, men et foto eller en skanning af værket. Billedet må maksimalt fylde 2 Mb. Hvis man deltager med mere end et værk, skal hvert værk være på et foto eller en skanning for sig.
  • Kvaliteten af foto eller skanning er deltagerens ansvar.
  • Deltagere skal udfylde tilmeldingsformularen på Epilepsy Days hjemmeside.
  • Bidraget skal være et originalt værk lavet af deltageren selv.
  • Hvert bidrag skal have en titel på engelsk.
  • Bidragene må ikke have været udstillet offentligt tidligere eller have modtaget priser.
  • Ved at sende et bidrag til konkurrencen giver man samtykke til at IBE og Epilepsiforeningen – uden honorar – kan offentliggøre værket på foreningernes hjemmesider eller andre af IBE’s medier.
  • Et uvildigt dommerpanel vil afgøre vinderne og andre prismodtagere – deres afgørelse er endelig.
  • Vinderne vil blive offentliggjort i midten af januar 2020.
  • Prismodtagerne vil blive bedt om at sende det originale værk til IBE – portoudgiften vil blive refunderet.

Fristen for at deltage er 30. november 2019. Du kan finde alt det praktiske om konkurrencen her.

IBE