14.09.2020

Epilepsiforeningen styrker indsatsen for bedre trivsel for mennesker med epilepsi

”Ingen skal være alene med epilepsi – lad os hjælpe hinanden”. Sådan lyder budskabet i et større projekt, der over det næste halvandet år skal igangsættes i Epilepsiforeningen.

Trivsel i dagligdagen – eller mangel på samme – kan være træls følgesvend ved epilepsien, og corona-perioden har gjort den udfordring endnu større.

Men nu sætter Epilepsiforeningen damp under kedlerne med en forstærket indsats og en række aktiviteter hen over de kommende knapt 1½ år, som har til formål at medvirke til at sætte fokus på veje til bedre trivsel i dagligdagen blandt medlemmerne; både for de som selv har epilepsi, og de som er pårørende.

Pengene til indsatsen kommer fra puljen ”En hverdag med stærke fællesskaber – DH´s indsats mod ensomhed.”, og de falder på et vigtigt område for foreningen, da flere surveys blandt mennesker med epilepsi viser, at der brug for en indsats for at fremme bedre trivsel og modvirke ensomhed og isolation.

Epilepsiforeningen. Medlemsundersøgelse blandt voksne med epilepsi (pdf). Survey blandt unge med epilepsi. Og survey om coronaperioden