International videokonkurrence skal sprede kendskab til epilepsi

I anledning af International Epilepsidag 11. februar har den internationale epilepsiorganisation, IBE, udskrevet en videokonkurrence

Ovenstående film med epilepsifiguren Campi er lavet af den internationale epilepsiorganisation, IBE, for at fortælle om den videokonkurrence IBE har udskrevet i anledning af International Epilepsidag 2019.

IBE, International Bureau For Epilepsy, er den internationale paraplyorganisation for epilepsiforeninger, som blandt andet Epilepsiforeningen er medlem af.

Den internationale epilepsidag – ”International Epilepsy Day” – løber hvert år af stablen den anden tirsdag i februar, hvor epilepsiforeninger verden over prøver at skabe større synlighed og mere forståelse for epilepsi. I 2019 ligger epilepsidagen den 11. februar.

I år har IBE valgt at markere epilepsidagen med en videokonkurrence. Dysten har to kategorier, hvor den første er for mennesker med epilepsi, deres familier, venner og eventuelt plejepersonale. Her skal bidragene være korte amatørvideoer optaget med kamera eller mobiltelefon. Videoerne skal fortælle noget om livet med epilepsi og inspirere til større forståelse for livet med epilepsi. Den anden kategori er for lidt mere professionelle undervisningsfilm.

Ud over førstepræmien på 500 dollar, vil der også blive uddelt fem andenpræmier på 100 dollar.

Reglerne for deltagelse

Hvis du vil deltage i videodysten, skal du sende og tilmelde dit bidrag via den internationale epilepsidags hjemmeside, hvor du også kan læse mere om konkurrencen. OBS: Et af kravene til filmbidragene er, at hvis filmen ikke er på engelsk, skal den have engelske undertekster.  Hvis man ikke selv kan sætte undertekster på, kan man sende tekster sammen med filmen, så lægger IBE teksterne på.

Deadline for at sende bidrag til konkurrencen er 14. december.

Du kan læse alle kravene og konkurrencereglerne her.

Den Internationale Epilepsidag