Kom godt gennem sommeren

26.06.2019

Vi har lavet en række artikler med gode rejseråd, baderåd og tip om, hvordan du holder dig kølig

Så er det sommer og du skal måske ud at rejse, du har måske problemer med varmen eller du vil gerne ud at svømme. Det skal epilepsien selvfølgelig ikke stå i vejen for. Derfor har vi samlet tre sommersider, der hjælper dig til at komme trygt gennem sommeren uden at gå glip af det sjove.

Råd og regler når du rejser med epilepsien

Epilepsi behøver ikke være en forhindring for at rejse ud. Men der er nogle ting, som man skal være opmærksom på. Her svarer vi på spørgsmål om rejsesygesikring, dokumentation for din medicin, og hvordan du bør tage den, når du er på den anden side af kloden. Vi svarer også på spørgsmål om mulighederne for at få sine økonomiske tilskud med på rejsen. Og der er noget om reglerne, når man skal flyve og får anfald.

Du finder vores rejseråd her.

Gode råd om badning

Hvis du eller dit barn/pårørende har epilepsi, betyder det ikke, at I ikke kan bade. Men man skal aldrig bade alene, man skal kende sin epilepsi, og man skal tage de nødvendige forholdsregler.

Her finder du vores baderåd og en lille film om epilepsi og svømning

Hold dig kølig i sommerheden

Der er ingen beviser for, at varme alene fremkalder anfald, men det er alligevel godt at holde sig kølig. Få gode råd til at holde dig kølig både indendørs, uden for og om natten.

Her finder du vores tip til at håndterer varmen