05.02.2018

Mek Pek spiller op på Epilepsidagen

Den 12. februar er det International Epilepsidag. Det bliver bl.a. fejret med koncerter med Mek Pek på Børnehospitalet i Odense og på Epilepsihospitalet Filadelfia

Den anden mandag i februar er International Epilepsidag; i år altså den 12. februar. Udover den internationale fotokonkurrence som er skudt i gang, vil Epilepsiforeningen naturligvis også gerne give dagen et ordentligt trut i trompeten. Derfor har foreningen hyret den elskede humørbombe Mek Pek til at afholde to koncerter på dagen på henholdsvis Odense Universitetshospital (H.C. Andersen Børnehospital) og Epilepsihospitalet Filadelfias børneafdeling. Foreningen har i øvrigt også hyret Mek Pek til samme opgave i forbindelse med Hjerneugen senere på året på Børneafdelingen på Aarhus Universitetshospital.

De to koncerter på epilepsidagen bliver musikalske børneshows, hvor Mek Pek har taget sin Onkel Tot (Mads Fogt fra Habbasutterne) med på guitar og kor. Alle børn kan glæde sig til et musikalsk og humoristisk show, som er bygget op over sangene fra Åh Abe-pladerne og Mek Peks egne cd’er. Det hele krydres med “løgne-historier” fra Mek Pek’s egen barndom og sjove anekdoter.

Mek Pek har før optrådt for børn med epilepsi og deres familier på Epilepsiforeningens sommerlejr, og det var en god oplevelse fortæller han:

”Det var en dejlig oplevelse, hvor jeg følte familierne hyggede sig og havde en dejlig aften”.

Rent praktisk starter koncerten i Odense kl. 12.30 på H.C. Andersen Børnehospital (Eventyrgangen, indgang 60), hvor alle børn på hospitalet er velkomne. På selve afdelingen starter dagen kl. 10, hvor der bliver slået katten af tønden. Hvis nogen af foreningens medlemmer med børn gerne vil opleve Mek Pek´s koncert på H.C. Andersen Børnehospital har de mulighed for komme med ganske gratis. De skal blot tilmelde sig hos pervad@epilepsiforeningen.dk.

Bemærk: Der er et begrænset antal pladser til rådighed for udefrakommende.

Koncerten på Epilepsihospitalets børneafdeling starter senere samme eftermiddag kl. 16.00. Her indgår koncerten som en del af en i øvrigt festlig dag som Filadelfia har arrangeret for patienter og personale med musik og foredrag. Ud over Mek Pek, så optræder Wafande, og der bliver et foredrag om musikkens evne til at udvikle hjernen.