“En varm tak for støtten i året”

Epilepsiforeningens formand, Lone Nørager Kristensen, og direktør, Per Olesen, gør status over årets bedrifter og takker for støtten i året der gik

Kære medlemmer, frivillige, støtter og samarbejdspartnere landet rundt.

Vi vil gerne sende en varm tak for støtten i året, som gik. Med jeres opbakning har det blandt andet været muligt for Epilepsiforeningen at gøre følgende i 2018:

• Hjælpe op mod 1.000 medlemmer og fagfolk med professionel rådgivning ved vores erfarne socialrådgiver og sygeplejerske. I en tid, hvor mange kan have svært at navigere i de mange forskellige råd, man kan finde og læse rundt omkring, er der mere brug for den her ”klippe” i epilepsilandskabet end nogensinde før.

• Uddele 710.000 kr. til forskning. Foreningen nu uddelt mere end 5.500.000 kr. alene de senere år, og den vej skal vi fortsætte, da der – desværre – fortsat er mange derude, som har brug for nye behandlingsveje og metoder…!

• Levere viden og netværk til de nu ca. 130.000 mennesker, som årligt besøger foreningens hjemmeside, og til de tusindtal af mennesker, som kigger med på de sociale medier. Det er – ærligt talt – en helt vild udvikling, og det giver foreningen unikke muligheder for at levere målrettet og kvalitetssikret information ud lige der, hvor der er brug for den. Og vigtigst af alt: I hjælper os med at sprede budskaber og viden om epilepsi derude i hele landet – det skal I have en særlig tak for!

• Udsendelse af tusindvis af pjecer og materialer om forskellige aspekter af livet med epilepsi.

• Levere informatørbesøg til en lang række skole, dagtilbud og institutioner.

• Afvikle årets største og mest velbesøgte epilepsibegivenhed i Danmark: Epilepsikonferencen.

• Få sat et kæmpe fingeraftryk på det arbejde, som er foregået i regi af Sundhedsstyrelsen, og hvor det er blevet dokumenteret, at epilepsiområdet trænger til et løft!

• Afvikle en lang række sociale aktiviteter landet rundt.

• Fortsætte medlemsfremgangen! Og i den sammenhæng indkøbe et stærkt tiltrængt nyt medlemssystem, som gerne skal gøre os endnu bedre til at hjælpe jer derude.

Ovenstående kunne ikke lade sig gøre uden den støtte, vi får fra medlemmer, frivillige, sponsorer, samarbejdspartnere, gavegivere, fonde og de, som betænker foreningen med en arv.

Lone Nørager Kristensen, landsformand

Per Olesen, direktør